Hey vintern, du gör mig deprimerad!

Ett nytt år har börjat. Vi kan säga hejdå till 2000-talet och vinka hit 2010 talet som har börjat lite smått kusligt. Visst är inte januari ett jävla helvete? Alla pengar gick åt julklappar (och räkningar såklart. TATUERING också) och dom kvarvarande pengarna slutade såklart på festkontot. Jag som student, som faktiskt nästan inte festar någonting när skolan är igång, har tagit festandet på största allvar på jullovet. Nu, när jag sitter här och funderar över denna månad känner jag mest ångest. Ångest över denna månad. Ångest över pengar. Ångest över att jag börjar bli gammal. Jag känner mig deppig. DEPPMÅNADEN har äntligen visat sina fötter och fått en tydlig bild. Vi vet att hösten är lite deppig i och med att det blir mörkt och kyligt, men jag har äntligen insett att den verkliga deppmånaden stavas j a n u a r i. Hur kan sju enkla bokstäver verkligen förstöra ens humör under nästan en hel månad? Det enda man ser fram emot är födelsedagen, men då blir man ju deppig över att pengarna är på sluttampen och det är kallt. Man kan inte göra någonting. Bio är ett alternativ, men då man oftast tankar ner det mesta så blir det oftast många filmkvällar. Är inte vi lite trötta på det nu? Att sitta hemma med vänner eller familj eller för sig själv och bara glo på film eller spela spel. Vi har gjort det i flera månader nu och eftersom kylan aldrig släpper så lär det fortsätta sin dans in i april eller varför inte maj?

Vet ni vad jag saknar? att se mina egna fötter! Man måste ju ha på sig strumpor först och sen raggsockar. Jag saknar att se ben och lite hud för när vintern äntligen är kommen lär man inte få se en skymt av det vi föddes med. Sen saknar jag skorna, sommarskorna. Dom skorna som jag alltid har hatat är fan vinterskor. Förut, när det var på mode att ha massa lurv på skorna och bollar hit och dit, ville jag bara kräkas. Varför ska man gå runt med två stora hårmonster på fossingarna? Det är inte snällt. Vare sig mot omgivningen, dig som person ELLER fossingarna. Mest av allt saknar jag nog värmen. OCH KLÄNNINGAR. Fina klänningar i somriga färger då man kan få känna sig lite flirtig och sexig. Jag är trött på alla mörka höstkläder som gör en ännu mera deppig.

JAG JENNIFER ALEXANDRA MOKKO ska börja med att ta fram mina sommarskor hur jävla kallt det än är. På något sätt ska jag skaffa fram pengar (genom att råna en bank eller dylikt: så här har ni ett tips till nyhetstidningarna gott folk). JAG SKA TA PÅ MIG MINA KLÄNNINGAR hur mycket folk än kollar. Jag ska totalignorera filmkvällar. In med våren och ut med vintern: för Hey vintern, vet du vad? jag är så less på dig. Du gör mig deprimerad.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Lysande inlägg på alla sätt och vis!

2010-01-11 @ 18:45:51
Postat av: Teresa

Ja nu jävlar ! :)

2010-01-11 @ 19:39:44
Postat av: Anonym

UPPDAATEEEERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

2010-01-18 @ 14:08:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0