Skärpning!

Wey nu har jag kommit hem från min mormor. Eller inte just nu, men imorse runt 9-tiden och OM jag var trött. Gick upp kvart i 7, åt frukost och åkte till Märsta. Därifrån tog jag tåget så var jag i hemma inom 25 minuter. Smidigt va? En sak jag upptäckte var dom skyhöga tågpriserna. Jag ville inte använda remsan och vet inte hur man gör med sms-biljett, så mormor hade gett mig pengar för att betala resan. Gissa hur mycket det skulle kosta att åka i ynka 9 minuter till Upplands Väsby? FUCKING 60 KR. Hur sjukt dyrt är inte det? En kupong kostar 20 kr, och det är 3 kuponger till väsby. Förut kostade en resa 10 kr för människor under 20 år, och då fick man åka till Södertälje om man ville. Blir så less ibland på vilket system vi har i Sverige. Politikerna vill att vi ska åka mer kollektivt istället för att ta bilen, men ändå ska det vara så dyrt att åka tåg. Skärpning!

Om en och en halv vecka är det klart vem som blir president i USA. Själv hoppas jag som FAN på att obama vinner. Jag hatar Mccain lika mycket som jag hatar Bush! Om han den där vita gubben vinner, så vet jag inte vad jag gör. En sak vet jag iallafall och det är att USA suger. USA är det mäktigaste landet i världen, men lever fortfarande på 1900-talet. Skärpning där med!

Nu när jag är här i väsby förstår jag verkligen hur mycket jag vill flytta tillbaka. När alla dessa underbara folks bor här och stöttar vill jag inte åka tillbaka. Samtidigt älskar jag Emil men ska kärleken till min ta över all min kärlek till min familj och mina vänner? Ett beslut måste tas

Kommentarer
Postat av: Heidi

aah verkligen hata hata hata SL. och hata hata McCain - kollade du på videon med sarah palin? - under rubriken sick sick sick på min blogg.



hahah ajg gillar att använda ett ord gånger 3. haha



Och vet du vad, ni jävlar flyttar du tillbaka. så det så.

PUSS!

2008-10-23 @ 15:15:28
URL: http://heidies.blogg.se/
Postat av: Louise

ALDRIG trodde jag att det skulle vara så j.... dyrt att åka pendeln till väsby men vad gör man.Det var jättemysigt att ha dej hos oss vi får väl se vad framtiden visar kanske får man träffa dej oftare.

Kramizar mormor

2008-10-23 @ 15:44:50
Postat av: T

Du är underbar =)

2008-10-24 @ 07:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0