Nu är stunden snart kommen

Äntligen fredag, kan jag se några ha skrivit på facebook. Fredag, den dagen jag nästan hatar mest när jag bor här i Göteborg. För många är fredag en dag då man slutar jobbet, åker hem och äter nåt gott, fixar sig, tar en drink och går iväg på krogen. Tyvärr är inte den dagen jag brukar uppleva. Det händer väl kanske en på miljonen, så ni förstår hur ofta det sker. Min fredag brukar bestå av att titta på film, köpa någonting gott och bara ta det lugnt. Jo det kan vara skönt, men eftersom det händer varje dag att jag tittar på film, så vill jag göra någonting annat på en fredag. Det enda bästa med fredagar är att E slutar tidigt, så vi hinner umgås lite mer. Idag ska hans jobb ha personalfest så det tyder på en ensam fredagkväll med jag och datorn. Som tur är har E lyckats roffa med sig hem två vinflaskor från förra helgen så ett glas vin vore trevligt. Jag har lust att bara gå och dusha, sminka mig och fixa mig. Öppna en flaska vin och känna mig levande en gång. Kanske ta en runda på stan. Sätta mig på en pub, lyssna på musik och vara lite social och ja varför inte.

Det som jag räds åt mest idag är att jag faktiskt ska börja jobba på måndag. Jag har ju längtat och väntat i en månad nu på att börja jobba. Och nu när "stunden äntligen är kommen" så blir jag rädd och nervös inför hur jag kommer klara det. Nu kommer jag faktiskt göra någonting annat jag inte har gjort. Jag har lite telefonfobi också. Vågar aldrig ringa "viktiga samtal" eller ens boka en tid hos tandläkaren. Jag får helt enkelt samla mitt mod och försöka. Om man inte försöker så får man ingenting veta.


Kommentarer
Postat av: Heidi

hahaha ;) den kommer alldeles strax

2008-11-01 @ 18:25:55
URL: http://heidies.blogg.se/
Postat av: Harju

haha hade samma känsla inför att jobba på posten... det går över :) Lycka till Sweetie!

2008-11-02 @ 19:57:02
URL: http://saraharjunen.blogg.se/
Postat av: Teresa

Jag hade också "telefonfobi" och har det lite fortfarande, men det kan man övervinna och du kommer att klara det galant :) Lycka till med första dagen på nya jobbet!! pusspuss

2008-11-03 @ 07:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0