Ingen vettig rubrik

Hej folks. Just nu sitter jag och tittar på Oprah och sex and the city-kvinnorna medverkar i showen. Det var faktsikt ett tag sen jag såg filmen, men nu när jag sitter och ser på programmet inser jag att MÅSTE se filmen idag. Jag får såna där cravings som alla modebloggerskor får. CRAVINGS!! (hHAHAaha)

Apråpo jobbet på glitter, så fick jag inte tjänsten. Tyckte intervjun gick superbra, men antagligen hittade dom någon bättre anpassad för tjänsten och mer erfaren. Puhu, hade så gärna velat ha tjänsten. Får leta vidare. Ska på två arbetsintervjuer i veckan, inga drömjobb men definitivt någonting jag måste chansa på. Just nu är det liksom allt eller inget, får ta vilket jobb som helst. Är så JÄVLA TRÖTT på att inte göra någonting. Har tex inte fått lön på typ 2-3 månader. Ska nog ringa soc och kolla om det finns möjlighet till något slags bidrag. Känner mig som dom där (förlåt nu, men jag är inte rasistisk)invandrarna och svenskarna som inte gör någonting och får bidrag för det. Som tex min mammas kusin (nämner inga namn), hon påstår sig vara psykiskt sjuk och slipper jobba. Helvete heller att hon är sjuk. Hon är bara en av många sm är jävligt lata. Det blir jag så arg för. Jag, som verkligen vill jobba och skickar iväg ansökningar varje dag får inget bidrag alls. Och invandrarna som inte jobbar och får bidrag, LÄR ER SVENSKA!!!!!!!!! Ursch nu var jag elak, men ibland blir man så bitter på alla människor som lever på social bidrag och verkligen kan jobba. Ja, samtidigt så vet jag ju själv att det är svårt att få jobb, men som sagt. Det är många som är lata och inte vill jobba. Dom borde straffas!

Anledningen till det här inlägget var faktiskt att jag tänkte åka på kryssning typ i januari-februari. Har fan inte gjort nåt riktigt kul på riktigt riktigt länge nu  när man bor här. Och jag fyller år i januari och tänkte ha det som någt födelsedagsfirande. Alla som vill får följa med på kryssningen. Sen blir vi jäättemånga och alla bara festar och har skoj och glömmer alla problem som vi har. Ingen ångest - bara en massa festande. Vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Heidi

låter skitbra, I'm in ;)



ah fan det där suger, när andra utnyttjar "systemet" (haha) och får en massa pengar. Min granna har varit sjukskriven i ett halvår - men går omkring och shoppar i dyra klackar. PYTTSAN ATT HON ÄR SJUK - och så åker hon iväg till sitt hemland med en massa pengar.



Aja, snart får du jobb ska du se! Hoppas jag får något snajsigt snart också, blir galen!



kramar



2008-11-25 @ 14:44:31
URL: http://heidies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0