Kärlek

När jag ska börja skriva på ett inlägg börjar jag oftast med "hallå gott folk, hur står det till med er?", men idag har jag valt att göra det annorlunda. Varför det? Jo för att variation är mycket bättre än att hålla sig kvar i det gamla. Förra veckan var helt magisk på alla sätt och vis. Visst hade jag intriger, som bara fortsätter hela tiden men jag har faktiskt ingen lust att bry mig någon längre om dessa jävla tjafs som dyker upp dag in och dag ut. Vore ett liv utan intriger inte helt underbart? Slippa oroa sig hela tiden för att säga någonting fel eller göra någonting mindre bra eller helt enkelt inte bry sig om förändringar dyker upp eller om det inte sker förändringar alls. Samtidigt som intriger inte låter lovande, så kan det i vissa fall vara väldigt betydelsefulla för den vidare utvecklingen i människans vardag eller till och med framtid. En förändring som jag verkligen älskar är att två personer har verkligen kommit in i mitt liv. Även fast just dom här två personerna alltid har funnits där, mer eller mindre, så är vi tre tillsammans helt oslagbara. Varför ska man behöva ha en man i sitt liv när man har underbara vänner? Okej, en partner gör inte en människa hel, men gör vänner det? Utan vänner och familj är man ensam, och utan en partner i sitt liv saknar man en viss kärlek, men kärlek finns i alla olika riktningar. Det finns tex familjekärlek, vänskapskärlek och kärlekkärlek (som man har till den personen man är tillsammans med). Behöver en människa verkligen just den kärlekkärlek?


Kommentarer
Postat av: Heidi

Utan intriger och drama vore livet ganska meningslöst och tråkigt tror jag. I'm all about the drama. man måste ju ha motgångar i livet för att uppskatta när det är sådär underbart som det är mellan oss, trion! Älskar dig min lilla fis.





AW! Kärlekkärlek, hihi. Jag tycker i alla fall att kärlekkärlek är något man bör ha någon gång i sitt liv. Men den här kärlekkärleken är väldigt svår att hitta. Liksom, den ÄKTA kärlekkärleken med en partner är oftast när det är "den rätta", och de andra kärlekarna faller i en tillfälligkärlek-mapp typ. Kärlek är ett väldigt brett begrepp som du sa, men jag tror man gör bäst i att inte analysera utan bara älska!





puss på dig

2009-04-14 @ 14:47:12
URL: http://heidies.blogg.se/
Postat av: Heidi

hallå eller? uppdatering!

2009-04-30 @ 13:22:05
URL: http://heidies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0