Händelserik vecka

Hejsan mina kära läsare. Förra veckan var väldigt händelserik på många sätt. Söndagen åkte familjen till norrland och finland, så jag och systeryster har spenderat över en vecka nu helt ensama i lägenheten. Det har varit väldigt skönt, men nu börjar jag längta efter min mamma. Det beror mycket på att...JAG KOM IN PÅ UPPSALA UNIVERSITET! Yes, ni hörde rätt. Jag, Jennifer Alexandra Mokko, ska under 5½ års tid framöver studera på Uppsala universitet till..tadaaam LÄRARE. Jag har alltid velat plugga journalistik och jobba inom media, men vet ni vad? Screw that shit. Jag har alltid, sen jag kan minnas, varit intresserad av att bli lärare. Svensklärare rättare sagt. Ja, jag är halvfinne och så, men vet ni vad? Jag ska sno min gamla svensklärares jobb. Att få jobba med barn och ungdomar har alltid varit någonting jag har strävat efter. Sen har svenska som ämne i skolan alltid varit min absoluta favorit! Varför inte slå två flugor i en smäll? Nu håller jag koll på lägenhet i Uppsala, men det lär väl sluta med att jag får nöja mig med ett studentrum, vilket inte är helt fel det heller!
Kom tänka på det härom dagen också att jag kommer få sova ensam. Jag sover förvisso oftast ensam, men med en lägenhet fullt av andra människor. Säger bara en sak: NI som vill crascha min bostad sen, GO FOR IT!

I onsdags då (från att gå från lärare och något seriöst till något mindre seriöst och mer party) var jag ute med E och A och A's jobbarkompisar. Det var väldigt roligt, faktiskt! Väldigt mycket dansande och svettande. Torsdagen blev då till att slappa väldigt mycket. Helgen spenderades på T's landställe ute i Norberg som ligger typ..1-2 (??rätta mig Teresa) utanför Fagersta (eller avesta?). Helgen går bara att beskrivas med ett ord..MYSILICIOUS. Det var mys på hög nivå och väldigt mycket mys. IGEN. Fredagen festade vi och drack och pratade. Lördagen spenderades någonstans utanför Hedermora i det såkallade Långhytten på T's morbrors torp (landställe där med). Vi fick sällskap av T's släktingar och två väldigt snälla och sköna dalapojkar som kallade oss för ompa-ompa-tjejer. Ompa-ompa-tjejer, som vi aldrig hört talas om, är tydligen någonting väldigt normalt att säga till tjejer som är finländare. Därifrån kom vi väl hem vid halv 12, såg på L word och bokstavligt däckade i sängen. Söndagen spenderades med att komma hem, klia på myggbetten och försöka få tag på mina tankar, som svamlat uppe bland molnen ett tag.

Långt, konstigt, tråkigt, knasigt men roligt inlägg. Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Saga

GRATTIS GUMMAN till att du kom in...

finns mkt billiga lägenheter här i vår stad och är bra pendlingsavstånd till u-sala. Vill du bo billigt men relativt nära så kan du satsa på denna lilla stad. Grattis igen gumman!

Kram kusinen.

2009-07-14 @ 12:51:48
URL: http://sagajmocklin.blogg.se/
Postat av: kossie

nejmen grattis!! jag tror det kommer passa dig grymt bra :)

2009-07-23 @ 12:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0