Kärringfaktor: Nr 2

Ja jag vet att jag är dålig på att blogga men om man tjatar så tar det bara längre tid så peace?
Nu har jag kommit till mitt andra ärende på den så kallade kärringfaktorn som det susats om i två-tre veckor. Den andra kärringfaktorn som jag bestämt mig för är fan KARAOKE. Okej, det är okej om man typ kör karaoke en-två gånger eller att man kör karaoke på båten för det är fan ett måste. Jag har några kompisar som är BESATTA av detta och snart så vet jag inte vad jag ska göra. Vilka brukar oftast befinna sig på en karaokebar? Jo gamlingar som nu jag förknippar mig med just denna kärringfaktor. Gamlingar brukar säkert oftast gå på karaokebarer eftersom deras bäst-före-datum har gått ut på dansgolvet och just det här festandet vi unga befinner oss i. Då ska man som ung inte spräcka denna fas, för sen när du sitter där helt grå och halvdöd kommer du önska dig att du varit mer på dansgolvet och struntat i dessa karaokekvällar. Karaokekvällarna kommer bli dom enda partykvällarna för din del. Tro mig, det kommer inte vara roligt!


Kommentarer
Postat av: Heidi

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, SJUKT BRA SKRIVET JENNIFER!

2009-01-28 @ 20:36:28
URL: http://heidies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu blir jag t.o.m lite arg. Hur kan du säga att karaoke är "kärringfaktor"? För att du själv inte vågar gå upp och visa vad du går för? Synd.. Då är det du som är kärring ;) hahaa.. Här har du:



"We thought karaoke was just a phase everyone was going through, but it's lasted a lot longer than we thought. Hear why karaoke is here to stay."



****



"Karaoke originated in Japan over twenty years ago as not only a form of entertainment, but a form of therapy as well. In Japanese culture, it is considered one of the few ways that an individual can stand out on display with the focus on himself and show his own voice without being looked down upon as crass or arrogant. In this way, Karaoke was good therapy for Japanese people who felt bound by their society from self-expression. Karaoke made it to the United States and has since been taking it by storm. You can find Karaoke in bars all across the country and home Karaoke systems are even available for purchase to enjoy the fun of Karaoke in your own home. Most bars even have a regular Karaoke night due to it’s extreme popularity. Karaoke D/J’s often have large collections of songs to choose from and it is great fun to watch someone sing and receive the applause whether they were good at it or not.A few years ago it seemed that Karaoke was on its way out, a passing trend, but to the contrary, it has in fact grown more popular and widespread and now it seems as though Karaoke is here to stay. How can the popularity of Karaoke be explained? Perhaps you remember, as a child, standing in front of the mirror with your mother’s hairbrush, turned upside down and used as a microphone, while you sang at the top of your lungs and pretended to be a rock star. You didn’t want to get up and sing in front of your whole school, you’d be ridiculed if you weren’t good at it and it would follow you through the rest of your school career! So, this "rock-star" desire remains latent, until suddenly, you’re in a room full of people, they’re all singing badly and you can do it so much better than they can! (So you think!) Not only that, there are alcoholic beverages on hand to loosen up your inhibitions and then, suddenly, you go for it! You’re singing a song! People are clapping! You’re hooked! Finally, your dreams are realized and maybe you’re not famous, but for a minute you felt like it."



K a r a o k e ä r b r a.

2009-01-29 @ 10:26:47
Postat av: Miss J

Heidi: jag vet, JAG ÄR KLOCKREN.



Teresa: För det första så kommer du aldrig få mig att läsa den där långa texten på engelska. För det andra så tänker jag inte ändra på det jag tycker. Jag tycker själv att karaoke är en rolig aktivitet, men det behöver inte vara så att man JÄMT OCH STÄNDIGT ska på det där karaoke.

En fråga till dig: Varför är det inga unga på karaokebarer? Varför är det dom unga som vistas på klubbar och gamlingarna vistas hellre på karaokebarer och andra småpubar?

2009-01-29 @ 10:33:58
Postat av: Anonym

Det verkar som om du har fått fel intryck av karaoke, bara pga de ställena vi varit på. Det verkar som du tror att "svanen" & några andra ställen som vi varit på, är de enda karaokeställena ? Men då har du fel. Det är klart att på småställen, finns mycket "gamlingar" för det är deras "stamställe" och råkar det vara karaoke en kväll; självklart att dom sjunger för att känna sig .. speciella, och vissa ÄR faktiskt riktigt duktiga. Men det gör inte själva KARAOKEN till en kärringfaktor, eller? Det gör kärringen själv till en kärringfaktor. Finns en massa ställen med bara unga som sjunger, tycker du att KARAOKEN är kärringfaktor då också? Nu förstår jag inte riktigt.. Om du inte vill läsa den där engelska texten så behöver du absolut inte göra det, tänkte bara att du skulle få en liten hint på vad jag menar. Men aja.. Från det till något annat, du borde ha MAGGET som kärringfaktor istället.

2009-01-29 @ 10:39:15
Postat av: Anonym

Och vem har sagt att man inte kan röra på sig när man sjunger karaoke? ;) Det är väl bara att dansa loss, precis som vi gjort nästan varenda gång vi varit där.

2009-01-29 @ 10:40:22
Postat av: Miss J

Jag vet att det finns andra ställen och jag vet att det finns ställen där bara unga sjunger. Tycker fortfarande att karaoke är en kärringfaktor. Såg att texten handlade lite om att när man väl sjunger karaoke, så känner man sig som en rockstjärna eller vad det nu stod? Att man som person får visa upp sig och VISA hur duktig man är. Tycker det är kul att äldre människor får visa upp sig för andra i sin egen ålder, men som ung ska du ju inte visa upp dig på karaokepubar utan FÖRVERKLIGA dina drömmar! Vafan, orka med den rösten du har bara stå på karaokepubar och visa upp dig, för din dröm kommer inte ta ett steg uppåt. Din dröm tar bara steg neråt hela tiden. Jag menar det att, dom äldre har nog förstått att deras glänsdagar är över men bara för att du också som ung sjunger på karaokebarer betyder det inte att din dröm inte går att förverkligas.

2009-01-29 @ 10:43:48
Postat av: Miss J

Du kan fortfarande göra någonting åt dina drömmar.

2009-01-29 @ 10:44:43
Postat av: Miss J

Och vafan. Du kommer få så mycket karaoke sen när du blir äldre så varför köra på det nu och sen tröttna? Du kommer inte kunna gå ut på klubbar och dylikt sen, för du anses vara för gammal! Gör såhär istället: KÖR STENHÅRT på singstar och dans hela natten lång. Tycker inte att karaoken ska totalglömmas, eftersom det är just en väldigt trevlig aktivitet, men gör det bara inte till nåt upprepning!

2009-01-29 @ 10:47:21
Postat av: Anonym

Jo det tänker jag göra. Och du säger att det är ett steg neråt från en dröm? Hur kan det vara så när (jag tar mig sj som exempel) jag, med hjälp av just karaoken har blivit av med min scenskräck som förut var helt.. huuuge? Man får visa sin röst för folk och det finns folk som uppskattar den; Då känner man själv också att "ahaa.. det här kanske var något för mig och min röst var väl inte så pjåkig.. jag kör en till låt" så blir det ännu bättre och bättre. Man övar upp sig för "sin dröM" om man nu säger så. Då är det defenitivt inte ett steg neråt. Det spelar ingen roll om man är ung eller gammal, gillar man karaoke så ska man go for it.

2009-01-29 @ 10:53:57
Postat av: Miss J

Men good for you, övning ger färdighet, men NÄR ska du inse att kanske ta nästa steg då från karaoken? :D ett steg neråt är det om du aldrig inser det och stannar i karaoketräsket. Du och jag har ju helt olika syner på karaoken och det är faktiskt ingen idé att ha en diskussion om det här.

Du tycker att unga som gamla kan sjunga karaoke hela tiden. Jag tycker att karaoke är någonting trevligt som alla människor får utöva, men när man är ung så finns det jättemånga andra roliga ställen man kan gå på.

2009-01-29 @ 11:09:18
Postat av: Heidi

oj här var det grejer. haha :)

2009-01-29 @ 11:18:19
URL: http://heidies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja precis, visst är det så? Och karaoke är inte det enda ungdomar gör om det är det du tror. haha!! Du säger lite konstiga saker.. Man har sina faser i livet. Precis som du precis haft din viperfas, så har jag fortfarande min karaokefas, och jag stormtrivs i den fasen, så varför lägga ner? Man gör det sen när man känner för det. Fortfarande; Karaoke is the shit. Och jag ska sjunga på kryssningen, även om det är så att jag får stå där helt själv utan publik eller utan mina vänner som lyssnar.. så kommer jag ändå göra det :D bara för att det är KUL. haha.. Kan du inte skriva om magget nu ? :)

2009-01-29 @ 11:18:29
Postat av: T

Det där var riktigt kul. haha. peace.

2009-01-29 @ 11:29:14
URL: http://teresaanette.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Hahaha, alltså gud vad den här diskussionen blev lite wierd men jag tycker om det! :) TYCKER FORTFARANDE ATT KARAOKE ÄR KÄRRINGVARNING. Längtar tills du kommer ur din kärringfas :) Om magget? haha jag har ju förfan aldrig varit där så svårt för mig att beskriva hur det ser ut dår, etc :)

2009-01-29 @ 11:32:35
Postat av: Anonym

hur det ser ut där!? jennifer.. du säger ännu mer konstigare saker nu. hur det ser ut där har väl inget att göra med din så kallade "Kärringfaktor" eller? hahaa.. aJA. så du tycker att jag är en kärring? Då jävlar.. hahaahaa!!u better watch out.. I'm coming to get u.

2009-01-29 @ 11:35:56
Postat av: JENNIFER

men för beskrivandets skull och för att liksom kunna stå emot om någon frågar "har du varit där ens". JAG FÅR VÄL SKRIVA OM MAGGET DÅ OM DET SKA VARA EN SÅN JÄVLA VIKTIG GREJ I MIN KÄRRINGFAKTOR-LISTA! :D

2009-01-29 @ 11:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0